Verhaal Electronic Logistics

‘Iedereen kan goederen van A naar B vervoeren. De manier waarop je dat doet is vooral belangrijk. Electronic Logistics wil uitblinken in de opslag en het vervoer van schade- en diefstalgevoelige producten. In 2021 bedienen we de hele Benelux vanuit ons nieuwe, gecertificeerde warehouse in Zeewolde.’

Logistieke hotspot - Zeewolde

© Feenstra Fotografie
© Feenstra Fotografie

Alles met een stekker

George de Greef is financieel directeur van Electronic Logistics. In 2015 nam hij samen met zijn broertje Niels het familiebedrijf van hun ouders over. Toen al lag de focus op ‘alles met een stekker’ en logistieke hotspot Zeewolde. ‘Hier is ruimte om te ondernemen en Zeewolde ligt supercentraal. ‘Wijn en televisie gaan prima samen, maar niet in een auto’, zegt onze moeder altijd. We zijn dan ook gespecialiseerd in distributie en warehousing van electronica.’

Logistieke hotspot


De regio Almere-Lelystad-Zeewolde is al jaren runner up in de Logistieke hotspot verkiezing. De regio staat inmiddels op de derde plek. Electronic Logistics lifte mee op het logistieke profiel van Flevoland: de beschikbaarheid van het juiste personeel, voldoende bouwgrond, de centrale ligging en goede infrastructuur. Ontwikkelingen rondom Airport Lelystad versterken het profiel. ‘Op ons nieuwe warehouse willen we een certificering die beantwoordt aan de beveiligingseisen die de luchtvaart ook kent. Het kan uiteindelijk zorgen voor extra omzet vanuit andere takken van sport.’

Iedereen MBO


‘Ook nu hebben we de beveiliging goed op orde, zowel in ons warehouse als op de wagens. Onze chauffeurs en medewerkers realiseren zich waar ze mee werken. Ze spreken vanzelfsprekend Nederlands en verstaanbaar Engels. We leiden onze medewerkers voortdurend op en zorgen er voor dat iedereen zijn MBO heeft.’

Efficiëntie en verduurzaming - In Flevoland

© Feenstra Fotografie
© InFlevoland

Meer met digitale data

‘Een maand geleden hebben we in een week tijd al het papierwerk gedigitaliseerd. Nu werken we met scanners en pda’s. Dat stond al op de planning, maar hebben we – door omstandigheden gedwongen – versneld. We willen sowieso meer doen met data om nog efficiënter te kunnen werken. Van meer volume tot minder stops en uiteindelijk minder brandstofverbruik. Ons wagenpark is super modern (Euro 6) en gemiddeld twee jaar jong. Milieuzones in steden houden ons niet tegen. Los daarvan: we doen graag mee aan het verduurzamen van de energietransitie.’

Kenmerkend voor een familiebedrijf


‘Onze belofte? We doen er alles aan om waar te maken wat we beloven. We zijn een platte organisatie en zetten samen de schouders er onder bij piekmomenten. We helpen zelf ook mee bij het laden. Ik weet niet beter eigenlijk. Het is kenmerkend voor een familiebedrijf. Wij kunnen het als directie wel bedenken, maar uiteindelijk moeten we het gewoon samen doen.