Campagne: Flevoland, duidelijk anders

Flevoland: Duidelijk anders. Dat is de pay-off waarmee we deze maand en het komende kwartaal in de Randstad op zoek gaan naar nieuwe inwoners en ondernemers.

Campagne - Kom wonen in Flevoland

Doel

Binnen het Leef-domein richten we ons op de Randstad. Het doel is het vergroten van de merkbekendheid en aanjagen van het platformbezoek.

Doelgroep

We hebben twee specifieke doelgroepen. De eerste is ‘jonge gezinnen’ (20-50 jaar), die graag in een groene, actieve en gezonde omgeving en dichtbij de randstad willen wonen. De tweede doelgroep zijn de zogenaamde ‘empty-nesters’ (50+). Ze zijn op zoek naar een rustige omgeving, maar willen wel bij de (klein)kinderen in de buurt blijven wonen, in een gezonde actieve omgeving. 

Middel

De campagne wordt in eerste instantie volledig online gevoerd, op Facebook, Instagram, Google Display, Youtube en Funda. 
 

Campagne - Kom werken en ondernemen in Flevoland

Doel

Binnen het Groei-domein richten we ons ook op de Randstad en zijn de doelen hetzelfde, namelijk vergroten van de merkbekendheid en het aanjagen van platformbezoek.

Doelgroep

De doelgroep bestaat uit ondernemers die op zoek zijn naar goede vestigingsvoorwaarden, oftewel value for money. De focus ligt vooral op de sectoren ICT, techniek, logistiek en agro. Sectoren die op ons platform ook een prominente plek hebben.

Middel

Naast Facebook, Instagram en Google Display speelt hier LinkedIn natuurlijk ook een belangrijke rol om onze boodschap onder de aandacht te brengen. Later in het nieuwe jaar willen we ook actief aan de slag met campagnes gericht op het werven van personeel. 
 

Campagne - in 2 fases

Touch

De campagne is in eerste instantie in twee fasen ingedeeld. De eerste fase is de Touch-fase. In deze fase willen we mensen raken met het verhaal van Flevoland. Het is het eerste contact met de (koude) doelgroep. De boodschap moet voor iedereen te begrijpen zijn en interesse wekken. We vertellen in deze fase over wonen, natuur, cultuur en sport als het om het Leef-domein gaat. In het Groei-domein vertellen we over onze centrale ligging, logistiek, havens en agro.

Tell

de Tell-fase wordt de boodschap verder verdiept. De doelgroep is opgewarmd, dus we gaan meer in detail. Onder Leef vertellen we over de verschillende woon-thema’s die je kunt vinden in Flevoland, aan het water, in de natuur, stedelijk, dorps, zelf bouwen en duurzaam. Onder Groei gaat het dan over onze sterke sectoren ICT, logistiek, agro(food), maritiem & visserij en duurzaam ondernemen.